Wyprawa 2019

Dziś właśnie pierwsze auto wyruszyło do z Wrocławia do Hiszpanii i tym samym wyprawa Picos de Europa 2019 oficjalnie się rozpoczęła.

Większość informacji na temat tegorocznej wyprawy znaleźć możemy na jej stronie na Facebooku, tam też znajdą się wszystkie aktualizacje i informacje o jej przebiegu, ale tutaj przedstawiam krótkie podsumowanie tegorocznych planów.

Najważniejszym celem tegorocznej wyprawy jest kontynuacja zeszłorocznych odkryć w Sistema del Canalón de los Desvíos (B-12, B-42, B-39, F-44, D-9, F-18, F-17, F-15) o głębokości -736m, długości 6.610 m i rozciągłości poziomej 706 m.
Rok temu udało się znaleźć obejście końcowego syfonu położonego w najniższym punkcie systemu. Dalej system kontynuuje się obszernymi partiami. Tym razem interesuje nas nie tyle zwiększenie głębokości, co rozciągłości. Działalność będziemy prowadzili z jednego z najniżej położonych otworów systemu – F-17 w oparciu o biwak. Zostanie on założony już za syfonem, położonym na głębokości ok. 540 m w stosunku do otworu F-17.
Droga do biwaku wiąże się z pokonaniem 700 m długości „Rzeki”. W tym celu wyprawa została wyposażona w 11 nowych pontonów.

Oczywiście będziemy również kontynuowali nasze działania mające na celu uzyskanie większego przewyższenia Sistema Cemba Vieya (PE001/SCP111/CEM/CEV181/G-13, -954, +3) w jaskini Pozu de la Torre Santa María (PE001).
Planujemy prowadzić prace dwutorowo: od wewnątrz PE001, gdzie od dłuższego już czasu rozbieramy od dołu zawalisko w biegnącej ku górze szczelinie oraz poprzez eksplorację bloku szczytowego Torre Santa María.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *